۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۴

حجت الاسلام حسینی:

رسیدن به استقلال نیازمند نگاه به توانمندی های داخل کشور است

رسیدن به استقلال نیازمند نگاه به توانمندی های داخل کشور است

قزوین- خبرگزاری مهر: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدن به استقلال باید اقتصاد بدون نفت را تجربه کنیم و رویکردمان نگاه به توانمندی های داخل کشور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی حسینی روز شنبه در آئین افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور که در سالن شهدای گمنام دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد اظهارداشت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای هسته ای در دانشگاهها کار بسیار خوبی است که فرزندان ملت می توانند ببینند دانشمندان و دانشجویان جوان کشور چه کارهایی انجام داده اند.

وی افزود: هر قوم و جامعه ای برای تحول باید خودش تصمیم بگیرد و با اتکال به خداوند به پیروزی برسد.

حسینی بیان کرد: ما ابتدا تصمیم نداشتیم سوخت هسته ای تولید کنیم و با آلمان، ژاپن و چین قرارداد بستیم که سوخت 20 درصد را به ما بدهند اما 22 سال کشید و خودداری کردند و همین ممانعت موجب شد دانشجویان و اندیشمندان نخبه کشور تلاش کردند تا نیازمان را برطرف کنند.

غنی سازی نباید متوقف شود

این نماینده مجلس تصریح کرد: دنیای امروز استکباری است و نمی گذارند ملتها مستقل باشند لذا اگر بخواهیم غنی سازی 20 درصد را متوقف کنیم دانشمندان ما باید چکار کنند این همه زحمت کشیده شده و نباید بخاطر شکم تسلیم دیگران شویم.

حسینی یادآورشد: با دنیا هیچ مخالفتی نداریم امادر این مذاکرات خیلی عقب نشینی کرده ایم ولی باز هم بازی را به واسطه فرانسه بر هم زدند اما شما دانشجویان باید پای کار بیائید و به استقلال کشور کمک کنید.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اگر اقتصاد بدون نفت را تجربه کنیم و رویکردمان به داخل و توانمندی های خودمان باشد در صنعت، گردشگری، کشاورزی، علوم و فنون می توانیم کشور را به استقلال برسانیم.

حسینی یادآورشد: اگر امروز مسائل هسته ای را بپذیریم باز هم بهانه می آورند و حقوق بشر را مطرح می کنند زیرا هرگز پیشرفت ما را قبول ندارند لذا باید هوشیار باشیم و زیر بار زور نرویم  و با الهام از امام حسین(ع) ستم و زورگویی را نپذیریم.

در این مراسم حسین خلفی معاون توسعه پرتوهای کاربردی سازمان انرژی اتمی ایران از نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشورمان بازدید کرد.

کد خبر 2180801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha